15

این نوشیدنی به سلامت قلب کمک می‌کند – تابناک


به گزارش تابناک، فرطوب می نویسد: در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا نگاهی دقیق به خواص این نوشیدنی داشته باشیم و با رابطه این خواص با سلامت قلب بیشتر آشنا شویم.

چای طبیعی به عنوان منبع غنی از آنتی اکسیدان ها به ویژه کاتچین می تواند در پیشگیری از بیماری های مزمن موثر بوده و همچنین نقش بسیار مهمی در بازسازی سلول های بدن ایفا کند. این نوشیدنی از گیاه کاملیا سیننسیس گرفته شده است و با خلاص شدن از شر رادیکال های آزاد می تواند به کاهش التهاب در بدن کمک کند، بنابراین شناخت کامل خواص این محصول طبیعی ضروری است.

کاهش خطر ابتلا به سرطان با نوشیدن چای

آنتی اکسیدان ها و ترکیبات موجود در چای با کاهش خطر ابتلا به سرطان مرتبط هستند. اثرات مفید چای در کاهش خطر ابتلا به سرطان هایی مانند پوست، پروستات، روده بزرگ و سینه مشاهده شده است. انواع مختلف چای نیز بر روی انواع سرطان تاثیر دارند. به عنوان مثال، نوشیدن منظم چای سیاه می تواند خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش دهد. اما مهم این است که طرز تهیه چای نیز تاثیرات متفاوتی در این زمینه داشته باشد. چای سیاه داغ برای پیشگیری از سرطان سلول سنگفرشی مفید است و چای گرم مفیدتر از چای سرد است. زمان پخت نیز مهم است.

سلامت پوست با نوشیدن چای سیاه

نوشیدن منظم چای سیاه می تواند به کاهش خطر ابتلا به سرطان پوست کمک کند. اما توجه به برخی نکات ضروری است. چای سیاه داغ در پیشگیری از سرطان سلول سنگفرشی مفید و موثر است. همچنین می توانید بدانید که چای داغ مفیدتر از چای سرد است و همچنین زمان دم کردن آن نیز مهم است.

با مصرف چای سیاه خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهید

نوشیدن روزانه چای سیاه ممکن است خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را با کمک به کنترل قند خون بعد از غذا کاهش دهد. بر اساس مطالعه ای که در مجله تغذیه بالینی آسیا و اقیانوسیه منتشر شده است، چای سیاه می تواند قند خون را به ویژه پس از مصرف غذاهای حاوی ساکارز کاهش دهد.

با نوشیدن چای سبز دندان های خود را تقویت کنید

ممکن است وقتی چای می نوشید دندان هایتان کمی زرد شود، اما ارزشش را دارد. مطالعات نشان می دهد که چای سبز دارای اثرات ضد باکتریایی است که می تواند به کاهش تشکیل حفره های باکتریایی در دهان کمک کند. نوشیدن روزانه چای سبز می تواند از ایجاد حفره های باکتریایی جلوگیری کرده و دندان ها را سالم تر کند.

خواص قلبی چای سیاه

قلب شما از شما تشکر خواهد کرد: خواص ضد التهابی چای می تواند به پاکسازی عروق خونی کمک کند تا فشار کمتری به قلب وارد کند. کاتچین، یک ترکیب مهم موجود در چای سیاه، التهاب را کاهش می دهد و از تشکیل پلاک در شریان های حیاتی جلوگیری می کند. بنابراین نوشیدن 3 فنجان چای سیاه در روز برای فواید قلبی توصیه می شود. علاوه بر این، مصرف منظم چای سیاه می تواند به بهبود عملکرد قلب و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی کمک کند.

کاهش خطر ابتلا به آلزایمر با چای سبز

خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش می دهد: چای سبز می تواند مقاومت شما را در برابر استرس و شروع آلزایمر افزایش دهد. تشخیص زودهنگام و پیشگیری از بیماری آلزایمر از اهمیت بالایی برخوردار است و مصرف مداوم چای سبز می تواند در این زمینه موثر باشد. بر اساس تحقیقات، مواد موجود در چای سبز می تواند به محافظت از سلول های مغز و کاهش روند پیری مغز کمک کند.

بهبود خواب با نوشیدن چای

بهتر می‌خوابید: نوشیدن چای می‌تواند به بهبود خواب و کیفیت زندگی افراد مبتلا به بی‌خوابی کمک کند. اگر مشکلاتی مانند بیدار شدن در شب دارید، یک فنجان چای قبل از خواب می تواند کمک کننده باشد. با توجه به اینکه چای حاوی کمترین میزان کافئین در مقایسه با قهوه و سایر نوشیدنی های کافئین دار است، مصرف آن قبل از خواب می تواند به تسریع روند به خواب رفتن و بهبود کیفیت خواب شما کمک کند.

تمرکز بهتر با چای

تمرکز شما بهبود می یابد: مصرف کافئین در چای شما را هوشیار می کند و تمرکز شما را بهبود می بخشد. علاوه بر این، تیانین، اسید آمینه موجود در چای، به تمرکز و آرامش مغز کمک می کند. بنابراین، نوشیدن چای می تواند تمرکز شما را افزایش دهد. با توجه به اینکه مقدار مناسب کافئین موجود در چای به افزایش تمرکز و توجه کمک می کند، برخلاف مصرف زیاد کافئین، نوشیدن چای می تواند گزینه خوبی برای افزایش تمرکز در طول روز باشد.

سرعت سوخت و ساز بدن با چای

متابولیسم را افزایش می دهد: کافئین موجود در چای به بهبود تمرکز ذهنی و همچنین افزایش متابولیسم و ​​فرآیند چربی سوزی کمک می کند. اما باید به خاطر داشته باشید که مصرف بیش از حد کافئین می تواند عوارض جانبی داشته باشد. هر فنجان چای سبز تقریباً 40 میلی گرم کافئین دارد. پزشکان پیشنهاد می کنند که مصرف روزانه کافئین نباید بیشتر از 300 تا 400 میلی گرم باشد.

توانایی کاهش جذب آهن در بدن

بدن شما ممکن است آهن را جذب نکند: کاتچین، ترکیبی که در چای یافت می شود، می تواند توانایی بدن شما برای جذب آهن را تغییر دهد. این بدان معنی است که حتی اگر به اندازه کافی غذاهای غنی از آهن بخورید، ممکن است از مزایای آن بهره مند نشوید و دچار کم خونی شوید. برای افراد سالم، این تاثیر ممکن است مهم نباشد، اما افرادی که از کم خونی و فقر آهن رنج می برند باید از نوشیدن چای زیاد خودداری کنند. این ممکن است برای کودکان، زنان باردار و افرادی که سابقه بیماری کلیوی دارند بسیار مهم باشد.

نتیجه
چای به عنوان یک نوشیدنی سالم، فواید بسیاری برای سلامتی دارد. این نوشیدنی تقویت کننده قلب، بهبود خواب، افزایش تمرکز و پتانسیل کاهش خطر ابتلا به برخی بیماری ها از جمله آلزایمر و بیماری های قلبی عروقی است. اما باید توجه داشت که مصرف زیاد کافئین می تواند منجر به مشکلاتی مانند کاهش جذب آهن در بدن شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا